måndag 13 juni 2011

Har varit...

Lite dålig på att uppdatera, bloggen, men det beror mest på att jag tycker att jag inte haft något att säga, för jag har varit rätt så inaktiv ett tag med pysslerierna.

Igår kom jag i alla fall ner i botten av högarna som tronade på matbordet så jag kunde ta fram symaskinen. Har ju en massa som ligger och väntar på lagning.

Sydde ett överdrag med tillhörande armstödsskydd till min datorstol, den har äkta läderhandtag, som jag visst inte tål.

Har ju inte heller kunnat virka på grund av inflammation i fingret. Har fortfarande virkförbud i en till två veckor till. Har provat virka lite då jag kände mig bättre, men bara att inse att det tar längre tid än jag trott och vill.

Men nu ska jag hålla mig pysselkatt i alla fall..Nu när jag fått upp symaskinen så kan jag sy lite syskondjur. Det är Hjärtekatten som startat ett sidoprojekt och det kan du läsa om HÄR Ytterligare ett fint initiativ av dessa underbara människor.

Det blommar för fullt på balkongen och jag fick bygga tält över mina plantor för att skatorna var där och skulle festa på mina jordgubbar.. Ser ut att bli en bra skörd. Detta är den planta som har flest bär.

JA fördelningen av bären ser ut så här: Säg att där är 20 bär på plantan, så går 19½ till kissemiss och ½ till kattmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar