torsdag 17 mars 2011

I bland...

försvinner tiden fortare än jag vill.
Min lilla prova-på-kurs var lyckad. Det blev lite fina armband, men då hade jag också suttit på morgonen och satt ihop flera kit. Det är ju så svårt att veta om de vill ha ett diskret smycke eller ett som syns mera.
Sedan har jag skjutit upp "taxbygget" länge, men nu måste jag ta itu med det, för min utställning på biblioteket börjar  i morgon. Jag har ju min stora "tax" men den är för lång för att gå in i montern så jag måste tillverka en valp.
Sedan ska vi ha en hantverksmässa/loppis i lokalen och jag har tagit på mig jobbet att fixa en flyer som ska sättas upp i portarna på området.
Annars är det stiltje på pärlfronten, har börjat virka amigurumisar i stället, för att få lite omväxling. Mitt första projekt är en orm, som kanske kan falla kisse i smaken, som leksak.
Hade lånat en bok på biblioteket, men blev alldeles förvirrad av hennes knepiga förklaringar och påhittade ord.
Jag har inga problem med att läsa mönster, pärlmönster läser jag lätt på engelska men förklaringarna här i denna bok var totalt förvirrande. Sedan hittade jag en annan bok, som jag köpte och då vart det genast lättare. Det fanns lite roligare mönster i den också.

1 kommentar:

  1. Så gör jag med, när det blivit för mycket med en sak... Min makramé ligger helt nere nu... Lädersmycken på löpande band känns bättre för tillfället!
    Det är så annorlunda mot vad jag brukar göra....

    SvaraRadera