lördag 22 januari 2011

Cabochoner

Dessa är gjorda i polymerlera av Eva
Eller cab, som vi säger i smyckesvärlden,  är en pärla med platt baksida, som man kan sy eller montera in i ett smycke på olika sätt.

Den kan vara i lera, halvädelsten eller så kan man ta vanliga platta pärlor med hål.

Jag limmar dem på ett filtliknande underlag, så att jag har något att sy igenom när jag klär på dem med soutachebanden.

Dessa är i halvädelsten
Snäckskal


Jag använder en massa cabbar i mina arbeten med soutache, då både i halvädelsten och polymer lera, har även provar på att ta en snäckskalscoin för att se vad jag kunde få ihop och här är det resultatet

Alla cabbarna på bilden är färdiglimmade och väntar bara på nya ytterkläder.
Brukar passa på att limma ett gäng åt gången, då limmet stinker, så jag får hålla till ute på balkongen med dem, sedan får de ligga och torka och lufta bort limlukten innan jag kan fortsätta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar