tisdag 25 januari 2011

Minikurs

Har inte hunnit pärla så mycket de senaste dagarna. Var ju tvungen att köra ett riktigt "röj"-race i hobbyhörnan, då det såg för hemskt ut och jag ska hålla en minikurs i morgon, eller rättare sagt en privatlektion för en av mina gamla elever.

Jo jag skulle göra en rosa soutache Ängel igår och började med att leta fram rätt band, klippa till dem och så hitta alla övriga pärlor som skulle vara till den, men när jag plockade fram rosenkvartspärlorna som skulle sitta som huvud och i vingarna, så stämnde inte måtten och jag blev helt perplex. Trodde ju först att jag sagt fel till väninnan på storleken på rosenkvartsarna, men efter en stunds klurande visade det sig vara själva cabben som var för stor, så det blir till att beställa nya polymercabbar med "rätt" mått den här gången.

Jag kommer att få ihop en Ängel av den stora cabben, men då blir det knappast ett halsband eller en brosch utan då får jag sälja den som prydnad att ha på väggen eller kanske att sy fast på en väska?

Arbetena med PearlDreampaketet framskrider lite långsamt. Ur första paketet kommer jag att få ihop ett halsband och ett armband och så ett par örhängen. kanske blir det lite över att trixa ihop nåt annat kul med.

Har ju hunnit testa kameran lite till och är supernöjd med den.
Jag ska fotografera lite flera av mina virkade halsband och lägga upp dem här på bloggen

1 kommentar:

  1. Härligt med röjning i bland... Ängeln blir nog ursnygg ändå, om jag känner dig rätt!

    Kram!

    SvaraRadera