tisdag 22 februari 2011

Stôlleryck

Fick ett litet stôlleryck igår och tänkte att jag skulle utöva en annan hobby ett tag. Så jag hittade fram alla garnnystan som jag har liggandes. Tänkte sticka mig en tröja. Köpte ju en stor oöppnad förpackning med garn för 20 spänn på loppis och det borde räcka till en tröja till mig.
Fast det är bara ett problem. Jag kommer ungefär halvvägs på bakstycket och sedan ger jag upp och det ofärdiga alstret blir liggandes i en låda i flera år, tills jag tillslut tröttnar och skänker bort garnet och det påbörjade bakstycket till Röda Korset.
Sedan fick jag mail från PearlDream. Hon gillade mina alster och så ska jag planera ett smyckeset för nästa uppdrag. Ska vara tema vår. Genast började ju idéerna trassla runt i huvudet på mig.
Så in och kolla vad hon har och se hur det kan passa med mina idéer, kom fram till ett bra beslut och mailade iväg listan på vad som behövs till setet. Så nu är det bara att invänta och se.
Kanske bäst att försöka sortera undan lite i pärlhörnan.
Det är ju bara så att väninnan skickade en massa pärlor och skrev en lista på allt som var med, men hon glömde att skriva priserna, så jag måste invänta prislistan innan jag plockar in pärlorna i sina lådor.

1 kommentar:

  1. Spännande med dina uppdrag hos pearldream. Lycka till Kram

    SvaraRadera